پزشکی

پر مصرف ترین تجهیزات پزشکی کدامند؟

سایت تجهیزات پزشکی مصرفی

شاید تا بحال با مراجعه به بیمارستان ها با برخی از تجهیزات پزشکی اعم از مصرفی و تخصصی آشنا شده باشید و شاید هم در نگاه اول بسیاری از افراد توجه چندانی به اهمیت تجهیزات موجود در بخش های مختلف بیمارستان توجه نداشته باشند. اما این تجهیزات نقش قابل توجهی در کمک به تسریع روند بهبود بیماران دارند و در مواردی برای نجات جان آنها لازم خواهند بود.
ما در این مقاله در بخش مجله سروش سلامت سعی داریم به برخی از پر مصرف ترین تجهیزات پزشکی مصرفی اشاره کنیم تا شما عزیزان اطلاعات خوبی در این زمینه پیدا کنید پس تا آخر این مقاله همراه ما باشید.

آشنایی با تجهیزات پزشکی مصرفی

هنگام راه اندازی یک بیمارستان لازم است که برای بخش های مختلف آن تجهیزات خاصی فراهم شود تا در اختیار دکترها و پرستاران قرار گیرد. بسیاری از این تجهیزات در لیست مربوط به تجهیزات پزشکی بخش ها وجود دارند و از زمان تاسیس در این مراکز در دسترس قرار خواهند داشت. با این وجود تجهیزات دیگری هم هستند که برای جراحی، ریکاوری و یا انتقال بیماران مورد استفاده قرار می گیرند که تعداد آنها بالغ بر صدها ابزار و تجهیزات ساده و پیچیده می باشد که هر یک اهمیت خاص خود را در ارائه هر چه بهتر خدمات به بیماران دارند.

تجهیزات مصرفی بیمارستانی

فروشگاه تجهیزات پزشکی مصرفی

برخی از پر مصرف ترین و پر کاربردتربن تجهیزات پزشکی عبارتند از :

تخت های بیمارستان:

تخت های بیمارستان که از جمله مهم ترین تجهیزات پزشکی داخل بخش ها هستند و بر خلاف بسیاری از تخت های معمولی به راحتی قابل حرکت هستند و برای همین می توان بیمار را بدون این که نیاز باشد از روی تخت بلند شود از بخشی از بیمارستان به بخش های دیگر برد.

ملحفه ، پتو و بالشت تخت:

به غیر از تخت که در داخل یک بیمارستان از زمان تاسیس وجود دارد، ملحفه و تجهیزات دیگری مانند پتو و یا تشک و بالشت های طبی که به همراه تخت استفاده می شوند از اهمیت بالایی برخوردار است و باید در دسترس باشند.

البسه بیماران:

بیماران بستری شده در بخش های داخلی باید از لباس خاص بیماران استفاده کنند. این لباس ممکن است توسط مراقب بیمار تهیه شود و یا این که در بخش در اختیار بیمار قرار گیرد.

البسه بیمارستانی

خرید لباس بیمارستانی

دستکش ها:

انواع دستکش پزشکی به جلوگیری از انتقال عوامل شیمیایی و باکتریایی کمک می‌کنند. برای کلیه پرسنل کادر درمان، استفاده از دستکش‌ های یکبار مصرف (متناسب با نیاز و نوع کاربری آنها) امری ضروری است.

دستکش لاتکس

خرید دستکش بیمارستانی

سوند:

برای بیمارانی که مشکل ادراری دارند و یا نمی توانند مانند افراد عادی حرکت کنند و به سرویس بهداشتی بروند، استفاده از سوند ادراری یک راه متداول برای تخلیه ادرار آنها می باشد.

خرید سوند ساکشن ونگارد

خرید سوند ساکشن ونگارد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *