سلامت

انواع دستگاه فشار سنج خانگی؟

خرید دستاه فشار سنج خانگی

فشار سنج چیست؟

یکی از عوامل مهم سنجیدن سلامتی افراد به خصوص افراد مسن، فشار خون میباشد که در حالت نرمال باید بین 90/60 تا کمتر از 120/80 باشد.
بالاتر یا پایین تر بودن این حد ممکن است باعث خطرات جدی مانند سکته قلبی و گرفتگی عروق در فشار خون بالا و سر گیجه و غش کردن در فشار خون پایین باشد.
فاکتور فشار خون معمولا با بالا رفتن سن یا در اثر برخی از بیماری های ژنتیکی یا قلبی عروقی دچار تغییرات محسوسی میشود، که توصیه میشود این افراد بطور روزانه فشار خون خود را در خانه کنترل کنند و از خطرات جدی بعدی جلوگیری کنند.
به این منظور انواع زیادی دستگاه کنترل فشار خون یا همان فشار سنج بدون نیاز به نسخه پزشک قابل تهیه هستند.

تجهیزات پزشکی

فشار سنج امرن

فشار سنج در خانه

نظارت روزانه فشار خون در خانه باعث میشود که فرد احساس مسئولیت بیشتری نسبت به سلامتی خود داشته باشد و به این ترتیب رژیم غذایی خود را کنترل کند، ورزش کند و… .

انواع فشار سنج

فشار سنج جیوه ای:

از بین انواع فشار سنج های خانگی فشار سنج جیوه ای از همه دقیق تر است. روش کار این دستگاه به طور دستی میباشد اما امردزه به دلیل خطرات بالای ناشی از جیوه، استفاده از آن به حداقل رسیده.

فشار سنج عقربه ای:

فشار سنج های عقربه ای بهترین جایگزین برای فشار سنج های جیوه ای هستند. این دستگاه متدوال ترین و مورد استفاده ترین نوع فشار سنج است اما باید در نظر داشت که برخلاف فشار سنج های دیگر استفاده از آن نیاز به مهارت دارد. این فشار سنج ها همانطور که احتمالاً همه ی ما یکبار دیده ایم دارای یک کیسه هوا یا کاف، یک تلمبه، گوشی و عقربه هستند.

فشار سنج دیجیتال:

این نوع فشار سنج ها معمولا در خانه مورد استفاده قرار میگیرند ولی انواعی از آنها هستند که دقت بسیار بالایی داشته و میتوان از آنها در مراکز درمانی نیز استفاده کرد. این دماسنج ها دارای یک صفحه ی نمایشگر و یک کاف هستند که اکثر آنها روی بازو و بعضی از انواع آن روی مچ بسته میشوند و استفاده از آن ها نیاز به تخصص خاصی ندارد زیرا با زدن یک دکمه کاف باد کرده و پس از مدتی خالی شده و فشار خون را نشان میدهد.

نوشته های مشابه

1 دیدگاه در “انواع دستگاه فشار سنج خانگی؟

  1. محمد علوی گفت:

    لطفا فشار سنج های بیشتری برای فروش داخل سایت بذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *