زیبایی, پوست و مو

راز جوان ماندن پوست صورت چیست؟

جوان کردن پوست

راز جوان ماندن پوست صورت

پوست صورت ما اولین بخش از ظاهر ماست که دیگران به آن توجه می‌کنند، به همین دلیل سالم و جوان نگه داشتن آن بسیار حائز اهمیت است.
در بخش مجله ی سروش سلامت مقاله ی زیر راه های جوان نگه داشتن پوست صورت به صورت طبیعی را شرح می‌دهیم:

ضد آفتاب :

همیشه وقتی بحث پوست در میان است، اسم ضد آفتاب بارها به گوشمان می‌رسد. یکی از مهم ترین عوامل مخرب پوست، عدم استفاده از ضدآفتاب است که باعث ایجاد لک، چین و چروک، تیره شدن پوست و… می‌شود. از این رو پیشنهاد می‌شود هر روز ( چه ابری و بارانی، چه آفتابی) از ضدآفتاب به میزان کافی استفاده شود.

کرم ضد آفتاب لافارر

محصولات بهداشتی

پاکسازی ماهیانه :

یکی از رایج ترین اشتباهات افراد در خصوص سلامت پوست این است که فقط در صورت مشاهده عوامل پیری و عارضه های پوستی به متخصص مراجعه می‌کنند، در صورتی که همانطور که میدانید پیشگیری بهتر از درمان است. یکی از راه های کند کردن روند پیری پوست، پاکسازی ماهیانه پوست صورت است که باید هر 28 روز یک بار انجام شود. پاکسازی پوست با لایه برداری و از بین بردم لایه ی شاخی پوست با مواد تخصصی کابین و مایاژ های مخصوص باعث جوان ماندن پوست و پیشگیری از ایجاد عارضه های پوستی میشود.

رژیم غذایی مناسب :

رژیم غذایی مناسب علاوه بر جوان نگه داشتن پوست، کمک می‌کند که بدن سالم تری نیز داشته باشیم. دهیدراته (بی آب) شدن پوست یکی از عوامل مهم پیری زودرس پوست میباشد، پس باید تلاش کنیم با رژیم غذایی سرشار از اسید های چرب و ویتامین، چربی و آب لازم برای پوست را تأمین کنیم. همچنین نوشیدن آب کافی از 8 الی 12 لیوان در روز برای جلوگیری از نازک شدن و افتادگی پوست ضروری است.
مصرف مکمل: قرص های مکمل مثل ویتامین C و D، کلاژن و… باعث میشود که پوست شادابی و حالت ارتجاعی خود را حفظ کند، که البته لازم به ذکر است که استفاده از آنها نیاز به مشورت با پزشک دارد.

روش های جوانسازی پوست صورت

راز جواناسازی پوست

ماساژ صورت:

پاکسازی ماهیانه شامل ماساژ حرفه ای پوست هم میشود اما فرد میتواند برای سفت نگه داشتن و رفع پف صورت، روزانه در خانه صورتش را ماساژ دهد. برای ماساژ صورت می‌توان از ابزار ها و دستگاه های ماساژ خانگی نیز استفاده کرد.
روتین پوستی مناسب: همه‌ی ما در طول روز از کرم ها و محصولات پوستی متنوعی استفاده میکنیم ولی اکثر مردم نمی‌دانند که چه محصولی دقیقا مناسب پوستشان می‌باشد و روتین پوستی را باید با چه ترتیب و چند بار در روز انجام دهند که نه تنها باعث جوان ماندن و شادابی پوست شود بلکه از مشکلات جدی پوست نیز جلوگیری کند. برای تهیه کردن روتین مناسب لازم است اول تایپ پوستی خود را بشناسید و با مشاور خود مشورت کنید. بهتر است بدانید که استفاده از کرم دور چشم، تونر، آبرسان، مرطوب کننده و ضدآفتاب به صورت روزانه ضروری است.

ملایم برخورد کردن با پوست:

شستشوی زیاد صورت، حمام کردن بیش از حد، استفاده از محصولات آرایشی سنگین به صورت مداوم، استفاده از آب داغ، پاک کردن صورت با دستمال مرطوب و…. از عادت هایی است که باعث خشکی، افتادگی، شلی و پیری پوست می‌شود.

خواب کافی :

نداشتن خواب کافی و منظم در شب، علائم پیری را افزایش می‌دهد. برای اینکه پوستتان جوان بماند، بین 7 تا 9 ساعت بسته به نیاز بدن خواب لازم دارید که البته لازم به ذکر است که طبق تحقیقات خواب ساعت 11 شب تا 3 صبح از کیفیت بالاتری برخوردار است.

استرس مداوم:

عامل استرس و اضطراب کلا برای سلامتی روح و جسم مضر است. استرس علاوه بر اینکه باعث آکنه می‌شود، فرآیند پیری پوست را تسریع می‌کند. برای کم کردن استرس بهتر ایت از روش هایی مثل تراپی، یوگا، مدیتیشن، ورزش، تنفس عمیق و… استفاده کنید.

ترک سیگار و الکل:

مصرف سیگار و الکل علاوه بر تاثیرات منفی جدی بر ارگان های داخلی بدن پوست را سریع تر پیر میکند و ترک آن ضروری است. ترک سیگار و الکل شاید به نظر سخت بیاید اما شدنی است.
تمام روش هایی که برای جوان ماندن پوست گفتیم میتوانند در سلامت کل بدن تاثیر به سزایی داشته باشند. راه های طبیعی جوان نگه داشتن پوست باعث میشود که نیاز به تزریق فیلر و بوتاکس و… به تأخیر بيافتد.

2 دیدگاه در “راز جوان ماندن پوست صورت چیست؟

  1. پگاه احمدی گفت:

    ممنونم عالی بود

    1. امیدرضا دوامی گفت:

      سپاسگزارم از توجه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *