زیبایی, پوست و مو

جلوگیری از بروز چین و چروک دور چشم

جلوگیری از بروز چین و چروک دور چشم

نشانه های پیری زودرس

از نظر متخصصین زیبایی یکی از نشانه های پیری زودرس، چین و چروک اطراف چشم است، به همین منظور جلوگیری و رفع چین و چروک دور چشم به منظور زیبایی پوست حائز اهمیت است.
شما می‌توانید با روش های بسیار ساده که در بخش مجله سروش سلامت برای شما عزیزان آماده شده است روند پیر شدن پوستتان را به تعویق بیاندازید:

1. ضدآفتاب:

نور خورشید علیرغم اینکه برای حیات انسان الزامیست، باعث بروز بسیاری از بیماری ها و عارضه های جدی پوستی میشود و تماس مستقیم و بدون محافظ با نور خورشید برای پوست بسیار مضر است. لک، خشکی، چروک و… از اثرات تماس زیاد با نور خورشید هستند.توصیه ما به شما این است که در هر فصل و در هر ساعت از روز، در هوای ابری یا آفتابی که از خانه خارج میشوید حتما یک لایه محافظ و کافی از کرم ضد آفتاب بر روی پوست و دور چشم خود بزنید.

2. عینک آفتابی محافظ UV‌:

تماس با نور مستقیم و نور آفتاب باعث میشود که فرد به صورت ناخودآگاه چشم های خود را تنگ کند و تکرار مداوم این حرکت باعث جمع شدن عضلات اطراف چشم میشود و البته اشعه ی UV آفتاب یکی از مضرترین و خطرناک ترین اشعه های است که طراوت و شادابی پوست دور چشم را گرفته و باعث خشکی آن میشود. به همین دلیل استفاده از عینک آفتابی مناسب با فرم چشم به طوری که کل چشم و اطراف آن را پوشش دهد الزامی است.

3. ماساژ:

جالب است بدانید که عضلات دور چشم عضلات احساسی شما هستند زیرا تمام احساسات شما مثل خندیدن، ناراحتی، اخم کردن و… بر فعالیت عضلات چشم ما تأثیر میگذارند. انجام ماساژهای شبانه در خانه، ماساژ های تخصصی ماسورهای پوست و استفاده از دستگاه های ماساژ خانگی از افتادگی و بروز چروک های عمیق در عضلات اطراف چشم جلوگیری میکنند.

4. تغذیه سالم:

رژیم غذایی سالم نقش مؤثری در کند کردن روند پیری و بروز چین و چروک اطراف چشم و به کلی صورت دارد. به همین منظور بهتر است مصرف مواد قندی و شیرینی جات خود را کم کنید، از مصرف روزانه میوه و سبزیجات غافل نشوید، مصرف فست فود و غذاهای چرب و روغنی را به حداقل برسانید، غذاهایی بخورید که تمام مواد مورد نیاز به بدنتان برسد و آب مورد نیاز بدنتان را تأمین کنید.

5: ماسک های خانگی:

استفاده از ماسک های خانگی مثل میوه ها و روغن های دست ساز و حتی پچ های دور چشم شاید تاثیر خیلی چشم گیری بروی چروک های دور چشم نداشته باشند ولی با آبرسانی دور چشم آن را شفاف تر، روشن تر و شاداب تر میکنند.

6. کرم دور چشم:

کرم های مرطوب کننده، لیفتینگ(سفت کننده) و ضد پیری دور چشم نقش مؤثری در جلوگیری از بروز چین و چروک دور چشم دارند و استفاده از آنها از سن 25 سالگی اجباری است. با استفاده از راهنمایی مشاور پوست خود مناسب ترین کرم را برای خود تهیه کرده و از استفاده روزانه ی آن غافل نشوید.

سخن پایانی

با تمام این روش ها بروز چین و چروک با بالاتر رفتن سن امری کاملا طبیعی است و پس از مدتی این روش ها دیگر تأثیر آنچنانی ندارند و فرد ملزم به استفاده از بوتاکس، فیلر و کوکتل دور چشم میشود که در مقاله ها و ویدئو های بعدی سروش سلامت مفصلا راجع به آنها صحبت میکنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *