زیبایی, تجهیزات پزشکی مصرفی

انواع سرنگ و سرسوزن به همراه مزایا

انواع سرنگ و سرسوزن

ایا تا بحال به اهمیت انواع سرنگ و سرسوزن در حوزه پزشکی توجه کرده اید؟چرااین موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است؟با ما همراه باشید.

در دنیای امروز، به دلیل شرایط زیستی و فشارهای زیاد، پوست بسیاری از افراد با مشکلاتی مانند خشکی، جای جوش، لکه‌های پوستی و تیرگی‌های زیر چشم مواجه هستند.

در این شرایط، شما می توانید با تزریق انواع بوتاکس ، فیلر و کوکتل های مزوتراپی پوست خود را مجددا احیا نمایید.

پوست دهیدراته

از آنجایی که تزریق تمامی محصولات در حوزه زیبایی با سرنگ انجام می شوند بنابراین سرنگ ها و سرسوزن ها از اهمیت ویژه ای برخوردارند.

در ادامه با ویژگی های انواع سرنگ های مصرفی در حوزه زیبایی آشنا خواهیم شد، با ما همراه باشید.

یکی از تجهیزات پزشکی بسیار پرکاربرد سرنگ و سر سوزن است. در گذشته سرنگ ها و سرسوزن  از جنس فلز و  شیشه بوده و چندین بار مورد استفاده قرار می گرفتند.

اما امروزه اکثرا سرنگ  و سرسوزن ها از جنس پلاستیک و یکبارمصرف هستند. در این مقاله قصد داریم در مورد انواع سرنگ و سرسوزن های موجود در بازار در حوزه زیبایی صحبت کنیم.

این اطلاعات به شما کمک می کنند تا سرنگ و سرسوزن مورد نیاز خود را به راحتی انتخاب کنید.

سرنگ چیست؟

سرنگ وسیله ای استوانه ای شکل و توخالی است که در قسمت انتهایی آن یک پیستون کشویی قرار دارد و برای تزریق و خارج کردن مایع از بدن مورد استفاده قرار می گیرد.

عملکرد این پیستون به این صورت است که وقتی پیستون را به سمت پایین حرکت می دهیم مایع به بدن تزریق می شود و اگر پیستون را به بالا بکشیم و حرکت دهیم مایع از بدن خارج می گردد.

سرنگ انسولین حلما

اجزا سرنگ

سرنگ ها از سه بخش اصلی  محفظه پیستون، پیستون و گسکت تشکیل شده اند.

محفظه سرنگ:

لوله ای استوانه ای شکل و مدرج می باشد که سیلندر درون آن قرار می گیرد و می توان سیلندر را درون آن به حرکت درآورد.(هل دادن یا بیرون کشیدن)

این محفظه معمولا شفاف است تا میزان مایعات و همچنین تشکیل حباب در هنگام تزریق قابل رویئت بوده و از خطاهای احتمالی جلوگیری شود.

سیلندر(پیستون):

قطعه ای استوانه ای شکل است گه درون محفظه پیستون قرار می گیرد و می توان آن را حرکت داد.

گسکت:

یک قطعه لاستیکی واشر مانند است که به بخش انتهایی پیستون متصل می‌شود و از برگشت یا نشت مایع یا گاز به عقب و به فضای میان سیلندر و محفظه پیستون در حین جابجایی سیلندر جلوگیری می‌کند.

علاوه بر آن این قطعه فشار وارده از سمت سیلندر در حین انتقال دارو را کنترل می‌نماید.

اجزا سرنگ انسولین

انواع سرنگ انسولین:

به طور کلی سرنگ های انسولین جهت تزریق انسولین به بیماران دیابتی مورد استفاده قرار می گیرند.با توجه به اینکه انسولین باید به صورت زیرجلدی تزریق شود یعنی در لایه ای از چربی ف بین ماهیچه و پوست به همین دلیل این سرنگ ها دارای طول و سوزن های متفاوتی هستند.به دلیل ظریف بودن و  کارایی زیاد این سرنگ ها ، امروزه از این محصولات در حوزه زیبایی نیز استفاده می شود.

به طور کلی این سرنگ ها به دو دسته تقسیم می شوند:

1-سرنگ انسولین یکپارچه

سرنگ انسولین یکپارچه

 

2-سرنگ انسولین سرجدا

سرنگ انسولین سرجدا

در سرنگ های انسولین یکپارچه سرسوزن به سرنگ چسبیده است و جدا نمی شوند.اما در سرنگ های سرجدا قسمت سریوزن از بدنه جدا می شود. به طور کلی سرنگ انسولین یکپارچه برای انجام تزریقات مناسب تر است. به این دلیل که در سرنگ های سرسوزن جدا مقداری از مواد درون سرنگ باقی می ماند.

ضخامت سرسوزن ها با واحد گیج اندازه گیری می شوند.گیج سرسوزن نسبت عکس با ضخامت سرسوزن دارد.ینی هرچه گیج کمتر ضخامت سرسوزن بیشتر و بالعکس.

ازجمله کاربرد سرنگ های انسولین در حوزه زیبایی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

عمل های زیبایی

تزریق ژل و بوتاکس

مزوتراپی مو

عمل های زیبایی

 

سرنگ شیشه ای:

سرنگ‌های شیشه‌ای عموما در مواردی استفاده می‌شوند که مایع درون آن‌ها از حساسیت بالایی برخوردار است (مانند مواد اسیدی) و امکان دارد با پلاستیک واکنش نشان دهد. این نوع سرنگ در برابر حرارت مقاومت بیشتری دارد. سرنگ‌های شیشه‌ای یکبار مصرف نیستند و قبل از استفاده معمولا با دستگاه اتوکلاو استریل می‌شوند. از این سرنگ‌ها در آزمایشگاه‌ها جهت نمونه‌برداری استفاده می‌شود. همچنین در عمل‌های زیبایی و تزریق ژل و بوتاکس هم کاربرد دارد.

سرنگ شیشه ای

این سرنگ ها به دلیل داشتن سوزن‌های بسیار نازک کم‌درد بوده و در مزوتراپی صورت و مو کاربرد دارند. مزوتراپی یک روش درمانی غیرتهاجمی جهت برطرف کردن لک‌های پوست صورت و چین و چروک‌ها و همچنین پیشگیری از ریزش مو می‌باشد. در این تکنیک مواد مغذی، ویتامین، هورمون‌ها و داروها به وسیله سوزن‌های بسیار نازک به لایه میانی پوست تزریق می‌شود.

اکنون می توانید با اطلاعاتی کامل و با خیالی راحت انواع سرنگ و سرسوزن مورد نیازخود را تهیه نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *